Bazar - stává se vám to také??


Bezantina 14.05.2019 v 10:14:29

Zdravím, mám dotaz: stává se vám také, že prodáváte knihu zde v bazaru, někdo o ni projeví zájem, domluvíte se na poštovném, atd. Zájemce vám sdělí, že "pošle platbu co nejdříve" a pak nic? Žádná komunikace, žádná platba..
Za poslední 2 měsíce se mi to stalo už podruhé. Poprvé psala dotyčná, jestli prý můžeme komunikovat mailem, že jí nejde přihlašovat se tady v Databázi a kdesicosi, 10 dní se vymlouvala, proč peníze stále nepřišly, až přestala odpovídat úplně.
Druhý případ minulý týden - stále čekám, ani peníze, ani komunikace..
Nechápu to, to je takový problém napsat " hele, už o knížku nemám zájem"? O nic by přece nešlo, aspoň by člověk věděl, na čem je.. Máte podobnou zkušenost?
Díky všem, kteří dočetli až sem :D

siena 14.05.2019 v 10:17:16

Bezantina, zkuste si pročíst vlákna, která se zdejším Bazarem zabývají. Dle příspěvků v nich, toto chování není až tak ojedinělé. Také nevím, nerozumím, proč se potencionální kupující takto chovají...

např.
https://www.databazeknih.cz/diskuze/napady-na-vylepseni-webu-2/bazar-knih-174/str-3#new
https://www.databazeknih.cz/diskuze/chyby-na-webu-6/bazar-knih-557/str-6#new

Text příspěvku byl upraven 14.05.2019 v 10:18:57

mariva 14.05.2019 v 12:41:05

Stává se to často. Obvykle si jen pomyslím něco o slušnosti dotyčného a zalituji, že tu není možnost hodnotit daného uživatele, aby i ostatní věděli, že na něj není spolehnutí.

Lector 14.05.2019 v 13:35:15

»mariva: Hodnotit můžete. Ta možnost v bazaru je.

Koka 14.05.2019 v 14:03:19

Bezantina - stává se to často, dokonce tak často, až jsem nabyla dojmu, že zde působí jakási "bazarová policie" jejíž příslušníci - v naprosté většině nové založené nicky - mají za úkol prověřovat, jak na zájem o koupi knihy zareagujete. Jen co jim sdělíte číslo svého účtu pro platbu nebo číslo svého mobilu pro dojednání schůzky k předání - už se více neozvou a (často) ani pod týmž jménem na DK znovu nepřihlásí. Mám jich už sbírku.
Stačilo, abych od některých zájemců o mou knihu chtěla znát jejich jméno a adresu, hned bylo po komunikaci.
A dávat negativní hodnocení je zbytečné: buď je to jednorázový návštěvník, který si z nějakých červených puntíků nic nedělá, neboť si raději dělá další a další nové identity, červenými puntíkami neposkrvněné, nebo je to stálý uživatel, který se vám za váš špatný posudek pomstí tím, že vám jej dá také - sice bez příčiny, ale také bez dovolání nápravy.

mariva 14.05.2019 v 14:16:44

Lector: Bazar nabízí hodnocení jen kladné nebo záporné a pokud k žádnému obchodu nedošlo, dávat červený puntík jen za to, že už neodpoví, to je zbytečně tvrdé a jak píše Koka, stejně jsou to většinou jen nově přihlášení, kteří už se znovu ani nepřihlásí. Možná nás tak opravdu jen někdo testuje, protože v bazaru se teď objevuje, jak rychle reagujeme na poptávku.

siena 14.05.2019 v 14:48:58

Já bych hodnocení úplně nezatracovala. Samozřejmě, že si dotyčný může udělat nový profil, ale už mu to dá nějakou práci navíc. Takhle by mohl pod tím stávajícím "otrávit" více prodávajících. A už bych se nerozpakovala použít negativní hodnocení, vždyť jeho konání žádným pozitivem přeci není...z komentáře bude patrné, proč ho dostal. A samozřejmě, může se patřičně pomstít, ale i na toto máme možnost zareagovat...já bych je úplně v klidu, ty výše zmíněné kupující, na pokoji nenechala. Už proto ne, protože tu čítáváme, jak ti prodávající, teď i ti, co si dávají poptávkové inzeráty, jsou podvodníky a toto jednání tu tichem prochází...

Text příspěvku byl upraven 14.05.2019 v 14:51:26

Lector 14.05.2019 v 16:04:30

»mariva: Můžete hodnotit slovně, co chcete více?

Text příspěvku byl upraven 14.05.2019 v 16:05:37

mariva 14.05.2019 v 16:57:35

Dřív bylo možné tzv. neutrální hodnocení, tam by se mi to hodilo víc. Záporné bych nechala jen pro problematické obchody (nepošle knihu nebo je v hodně špatném stavu apod.)

Bezantina 14.05.2019 v 17:09:25

Díky všem za reakci, alespoň vím, že v tom nejsem sama.. Té první osůbce jsem dala negativní hodnocení s komentářem, ale vzhledem k tomu, že se od té doby nepřihlásila, je mi to houby platné..

xxBILLY 15.05.2019 v 01:22:20

Nedalo mi to, také přidám pár slov. Stalo se mi to dvakrát od nových nicků, opravdu
někteří asi nezvládnou opětovné přihlášení či přečtení zprávy. Mám takový zvyk, že
jakmile mi zájemce napíše svou adresu a já jemu své číslo účtu, jdu knihu zabalit
dopředu... asi nemoc workoholika ? a teď mi tu trčí nedávno domluvené doporučené
balíčky a zájemci na urgenci neodpovídají, i když jsou tu déle a přítomní. A platby také
nepřichází...Takže se mi to balení knih dopředu již třikrát nevyplatilo. Jen doufám, že
se ozvou - nemoc či zapomnění, stane se. Už jsem s nimi předtím obchodoval, takže
to zamrzí.

reader.007 16.05.2019 v 20:22:26

Odpověď na otázku v titulku: stává se mi to neustále, ale že bych to měla někomu kór za zlé... Asi na takové pocity nemám čas.
Když mi někdo napíše poptávku, sdělím mu podmínky, číslo účtu a poprosím o adresu. Když mi adresa dorazí, v naprosté většině případů dorazí i peníze. Čím míň debatuji, tím jsou obchody úspěšnější. Házet někomu negativní komentáře za to, že se najednou rozmyslel nebo narazil na lepší nabídku je zbytečné, nedůstojné a ztráta času. A navíc to... jak bych to jen slušně... působí neblahým vlivem na karmu :-)

Bezantina předevčírem v 10:17:23

»reader.007« negativní komentář jsem dala, protože dotyčná za prvé chtěla velice komunikovat mailem, ne zde na Databázi, za další když jsem po 5ti dnech zjišťovala, jak se to má s platbou, tak mě přesvědčovala, že je poslaná ( měl odesílat někdo jiný) - nakonec nebyla a tak že ji odešle sama.. doposud nic, ale adresu mi napsala ihned.. najednou se určitě nerozmyslela a myslím, že nikomu nic neudělá, když napíše "už knihu nechci". Nehledě na to, že mi během toho čekání na Godota unikl další zájemce, který si knihu pak už sehnal jinde.
Na karmu nevěřím.
Chápu, že nejde o nic podstatného, mým cílem bylo zjistit, jestli má podobnou zkušenost více lidí. Cíl splněn.

Vložit příspěvek