Allen Stewart Konigsberg

Woody Allen · pseudonym

americká, 1935

Nová kniha

Stav beztíže

Stav beztíže - Allen Stewart Konigsberg

Stav beztíže je pátá sbírka humoristických próz z pera Woodyho Allena; podobně jako čtyři předchozí knihy Vyřídit si účty, Bez peří, Vedlejší účinky a Čirá anar... detail knihy

Nové komentáře u autorových knih

Stav beztíže Stav beztíže

Typický Allenův humor s parádním překladem. Co jméno, to perla. Povídky krátké, sic vtipné, ale je z nich poznat Allenova klasická nejistota ze sebe samého, že selže v uměleckých kruzích, z nezájmu opačného pohlaví, pasáže o sexu jsou vskutku vtipné, poslední, nejdelší povídka mi přijde lehce biografická, jelikož mi připomínala jeho Mimochodem. Velmi osvěžující četba.... celý text
Clara_C


Mimochodem Mimochodem

Zaujimavy pohlad do zivota kulturnej legendy. Informacie o newyorskych realiach (do stresnych apartmanov tecie; ani ludia co si mozu dovolit tento druh luxusu nemozu ignorovat spolocenstvo vlastnikov pri rozhodovani o novom majitelovi; u Elaine zle varili ale aj tak k nej stale vsetci chodili). Nekonecny zoznam hercov a hodobnikov o ktorych som nikdy nepocul. Skvely humor pre ktory mam Woodyho tak rad. Super tip na hotel v Benatkach. Jedine minus je ze stvrtinu knihy zabera popis sialenstva Mie Farrow a popis jej dlhodobej pomsty Woodymu.... celý text
andrej0867


Obhajoba šílencova Obhajoba šílencova

Ze začátku to moc vtipné není, pak se to začne zlepšovat. Bavili mě povídky s Pinchuckem.
Bingus



Bez peří Bez peří

Tak takovou bombu jsem teda nečekala...bylo to krutopřísně báječné...to snad sjedu ještě jednou:)
missbellatrixx


Mimochodem Mimochodem

S nadhledem napsané vzpomínky "obchodníčka s chichotáním s vtipy o parkování, který byl z neznámých důvodů povýšen na filmaře" a přes padesát let točí se zběsilou kadencí jednoho filmu za rok. Jako kluk obdivoval ikony jako Groucho Marx (a desítky dalších komiků a herců, jejichž jména nám dnes nic neříkají), první dolary vydělal posíláním vtipů do novin a prorazil i jako komik, nakonec se ale proslavil svéráznými konverzačními filmy, natočenými jakoby líně, se scénami na jeden záběr a bez detailů, ale s osobitým humorem coby jediným způsobem, jak vzorovat vědomí smrtelnosti a nesmyslnosti lidského bytí. Ač nikdy nenatočil "velký" film ani neměl obří komerční úspěch, nepřehlédnutelnou postavou Hollywoodu se stal i proto, že snad v každém svém filmu ztvárnil roli neurotického intelektuála, chrlícího jednu vtipnou repliku za druhou. Vyprávění o jednotlivých filmech ale až tak zajímavé není a daleko více pozornosti poutá obšírné líčení války s Miou Farrow. Ač byl Woody Allen v oficiálních vyšetřováních očištěn, dodnes jsou živé představy, že znásilnil její nezletilé zaostalé (adoptivní) dítě a vzal si jej za ženu (Soon-Yi) a že obtěžoval její dceru Dylan (pro níž se stalo zdrojem obživy vyprávění příhody, jak ji měl jako sedmiletou v podkroví osahávat). Allen z toho všeho vychází sice jako podivín, ale přece jen uvěřitelněji než Mia, jež sbírá adoptivní děti jako plyšáky a toxicita z ní přímo prýští. Je to příběh o židovském klukovi z Brooklynu, jenž měl dost píle i štěstí a splnil se mu sen o koktejlech na Manhattanu, mohl točit filmy podle vlastních scénářů a obsazovat do nich krásné herečky a randit s nimi. A současně nostalgické vzpomínání na neopakovatelnou druhou polovinu 20. století, kterou dnešní progresivistická vlna touží zadupat do země spolu se všemi obyvateli tohoto skanzenu machismu, kolonialismu a nevím čeho ještě. Ostatně i Woody Allen je jedním z těch, koho "cancel culture" smetla. (8/10)... celý text
kristleko