koupit eknihy

Tomáš Halík

česká, 1948, webkoupit eknihy

Nahrávám...

Populární knihy

/ všechny knihy
Prolínání světůOslovit ZacheaSvět bez BohaChci, abys bylDotkni se ran – Spiritualita nelhostejnosti

Autor

Narodil se 1. 6. 1948 v Praze. 1966–71 studium sociologie a filozofie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy; PhDr. 1972. (1968 semestr na University of Wales v Británii). 1984 atestace z klinické psychologie. Teologii studoval v tajných kurzech v Prahy (žák Josefa Zvěřiny) a po r. 1989 postgraduál... celý životopis(zdroj: http://www.halik.cz)

Komentáře (10)

Přidat komentář
Antis
10.07.2016

Je mým přesvědčením, že cokoli se dá vysvětlit stručně a tak, aby to pochopil i debil.

Nečetl jsem Halíka ještě celého, ale dosud jsem v žádné jeho knize nevyluštil odpověď, kterou od každého věřícího očekávám na prvním místě — odpověď na otázku: "Jak to víte?"

Dokud mi pan Halík tuto odpověď nedá, skeptické principy mi velí odstrčit jeho tvorbu do koše coby smutný testament zbytečně vyplýtvaného lidského života.

Cinik
05.05.2016

Jeho knihy i veřejná vystoupení představují jakýsi specifický kulturně-náboženský mor. Sebeoslavné krasožvanění, které (tu otevřeně, tu skrytě) prosazuje (neo)modernismus, synkretismus a relativismus. Katolík, který bere svou víru vážně, se mu vyhýbá širokým obloukem a stydí se za něj.

vlkcz
29.04.2016

Tomáš Halík je zajímavá osobnost. V katolické církvi patří k zastáncům konzervativních názorů. Přesto je, pro svou otevřenost a toleranci k představitelům jiných náboženství a dokonce bezvěrcům, mnohými katolíky vnímán jako ďábel a zrádce víry.
Na druhé straně je vnímán jako flanďák a intelektuál, který nerozumí problémům normálních lidí.
Ano, jeho knihy nejsou pro každého, ale kdo je naladěn na rozjímání nad tématy, která se "nezabývají všedními problémy", a ptá se po smyslu života, tomu pan Halík bude ochotným průvodcem. Neprozradí vám odpovědi na vaše otázky, ale ukáže vám, jak si na ně nalézt odpověď sami.

HTO
01.02.2016

„Posláním víry není utišit naši žízeň po jistotě a bezpečí, nýbrž naučit nás žít s tajemstvím. Víra je odvážný, riskantní krok naší svobody za úzký okruh toho, co je pojištěno a zajištěno důkazy. Věřit, dát šanci víře, neznamená zbavit se rozumu, nýbrž zpupnosti rozumu; dát prostor víře předpokládá osvobodit se od iluze, že hloubku pravdy můžeme plně uchvátit svým věděním a převést ji do svého vlastnictví a režie.“

„Zbožnost je pro mne otevřenost pro nezmanipulovatelné tajemství života.“

Montezuma
29.07.2015

V souvislosti s páně Halíkem se mně pokaždé vybaví hláška z jednoho filmu. Hospodyně se tam hádá s knězem a nakonec říká: "Nevím, kdo má pravdu, nevím, jestli Bůh existuje nebo ne, ale jedno vím jistě: vy kněží jste měli vždycky hrozně keců."
A pod to bych se podepsal.

edysy
13.03.2015

Právě jsem si ujasnila otázku nošení muslimských šátků v Evropě. Halík tvrdí, ať si je nosí, nebudeme jim to zakazovat, nebuďme jako oni. Ale není to z jejich strany egocentrické? Neměli by s pokorou (když už mluvíme o Halíkovi) přistupovat k naší kultuře a přizpůsobit se našim zvykům? A ne prosazovat SVOJE zvyky? Víte, jak to myslím? Nepodřizujme se něčímu egocentrismu. To vnímám jako hrozbu.

bleska
25.06.2014

Když jsem před sedmi lety konečně dokázala otevřít své srdce Stvořiteli, bylo všechno jasné a krásné. Trvalo to asi dva roky. Pak přišlo období sestupu zpátky na "pevnou" zem. A objevila se otázka, co si se svým objeveným křesťanstvím-katolictvím mám vlastně počít? Začala jsem hledat tam, kde jsem to znala dobře i předtím. V knihách. Knihy profesora Halíka na mě ale působily spíš odstředivou silou. Bylo to zřejmě jeho až příliš velkou medializací, jeho sebejistým vystupováním a nevím čím ještě. Tak jsem brala jednu knihu za druhou od jiných autorů a stále nenacházela to pravé, a dostávala se do čím dál většího zmatku vzhledem k různé úrovni křesťanských autorů. Nakonec jsem si řekla, že to s ním aspoň jednou "zkusím". (Když už toho tolik napsal, že.) Teď můžu s upřímností říct, že díky jeho knihám se má víra stále víc zakořeňuje a rozrůstá. Vím, že nemusím mít obavu z úzkého obzoru křesťanství, protože to žádný obzor nemá. Překračuje všechny obzory, hranice, a naše tak hodně lidské představy o víře. Tyto myšlenky čerpám z knih Tomáše Halíka.

honajz
12.09.2013

S knihami Tomáše Halíka mám jeden obecný problém - jsou tak sofistikované a někdy až školometské, podané spíše jako vysokoškolská skripta, až je problém v nich dohledat to jádro (stejně jako ve vysokoškolských skriptech). Většinou pak zjistím, že jde vlastně o banální myšlenku, nebo že si autor dokonce sem tam odporuje, ale když ono to těmi fundovanými slovy vypadá tak poučeně. Stokrát raději si přečtu něco od Hobizala nebo Lukeše, ti dokážou podat podobné myšlenky, ale lidsky přístupnějším a věrohodnějším způsobem.

HTO
27.10.2012

Velmi důležitý člověk v mém putování. Už je tomu deset let, co jsem zase jednou stál ve frontě přes celé knihkupectví Barvič a Novotný na České s jeho knížkou Co je bez chvění, není pevné – labyrintem světa s vírou a pochybností, do níž jsem chtěl věnování. Padre se na mne mile usmál a řekl: „Já vám je napíšu do labyrintu, ano?“ A napsal mi je do labyrintu: http://fnrsknmer.rajce.idnes.cz/nastenka/#Halk-labyrint.jpg Když jsem stál v té frontě v knihkupectví, zeptala se mě malá stařenka, která stála vedle mne a přes lidi neviděla, kdežto já jako člověk vysoký ano: „Prosím vás, už přišel otec Tomáš?“ A já zcela po pravdě odpověděl: „Ano. Sedí pod kalendářem s plyšovými medvídky.“