Nová kniha

Nulová linie – Reportáž z Ukrajiny

Nulová linie – Reportáž z Ukrajiny - Lenka Klicperová

Kreminna, zákopy ukrajinských vojsk, polovina března 2023. Je jasná noc, ale v zákopu panuje temnota, prostor osvětluje jen třepotavý plamen svíčky. Je dvacet m... detail knihy

Nové komentáře u autorových knih

Nulová linie – Reportáž z Ukrajiny Nulová linie – Reportáž z Ukrajiny

Velice aktuální a hodně náročné čtení. Lenka Klicperová je skvělá novinářka a perfektně popisuje na vlastní oči viděné a na vlastní kůži zažité každodenní události na Ukrajině zmítané válkou. Smutné a těžké téma, ale tolik potřebné...... celý text
kikies

Islámskému státu na dostřel Islámskému státu na dostřel

Tady není co vytknout. Markéta s Lenkou skvěle sepsaly své dojmy. Je to čtivé, krátké, proloženo pár jejich fotografiemi.
KajusaKil

Tak co jiného si přečíst na druhé výročí této hrozné války... Autorka popisuje převážně první rok ruské okupace a zatím máme za sebou už druhý rok a kdoví, kolik nás jich ještě čeká... Lenka Klicperová píše poutavě, zajímavě. Člověk má pocit, jako by s ní byl na místě děje. Popisuje hrdinství vojáků, dobrovolníků i civilistů. Na druhou stranu ukazuje i fakt, že ne všichni Ukrajinci chtějí bojovat, že ve východních frontových městech se najdou i lidé, kteří vítají ruskou armádu. Uvádí svoje hojné zkušenosti z válečné žurnalistiky, ale přiznává i, že má docela obyčejný strach. Moc děkuji za tuto knihu. Obdivuji nejenom Lenku, ale i Taylora a další české dobrovolníky.... celý text
Andyska007

Islámskému státu na dostřel II Islámskému státu na dostřel II

Je tak jednoduché ukázat prstem a nenávidět.O mnoho těžší je ale pochopit, chtít znát souvislosti a přemýšlet. Skvěle napsané reportáže ze zničené Sýrie, autorky zasluhují můj obdiv za odvahu. Obě knihy stojí za přečtení.... celý text
Jack Bauer

Smutné osudy lidí zmítané válkou, kteří do Evropy nechtějí. Zrovna teď vyšel článek, že nejvíce migrantů je ze Sýrie. Jak ale rozlišit ty, kdo skutečně pomoc potřebují a ty co jdou do Evropy škodit? https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ales-benedikt-cizinecka-policie-migrace-hranicni-kontroly.A240122_131306_domaci_prch Věří tomu, že bojují za Alláha a za islám, a věří tomu, že až zemřou v boji, půjdou rovnou do ráje, kde na ně čeká 72 panen. Oni tomu opravdu věří a na svou smrt se těší. Každý má na krku klíč, aby se dostal do ráje, a lžíci, aby mohl jíst s Mohamedem. Zemřít rukou ženy je pro islámisty noční můrou - pokud je zabije žena, jdou totiž do pekla místo do ráje.... celý text
Jack Bauer