Nová kniha

Sokol mezi obrazy: Teorie umění, estetika a umělecká kritika Miroslava Tyrše

Sokol mezi obrazy: Teorie umění, estetika a umělecká kritika Miroslava Tyrše - Karel Stibral

Monografie se věnuje teorii a dějinám umění, estetice a umělecké kritice Miroslava Tyrše (1832–1884), který je sice všeobecně znám jako zakladatel a vedoucí oso... detail knihy

Nové komentáře u autorových knih

Estetika přírody: K historii estetického ocenění krajiny Estetika přírody: K historii estetického ocenění krajiny

Knihu jsem spíše prolistoval, respektive si vybíral pouze určité pasáže, které mě zaujaly. Přece jenom s tímto tématem nemám žádnou zkušenost a ke knize jsem se dostal spíše náhodou díky recenzi v SALONu Práva. Přesto mě řada věcí zaujala a kniha mě určitě obohatila. Až díky ní jsem si uvědomil, jak je naše současné vnímání přírody a krajiny historicky "mladé" a že to, co dnes označujeme jako starost o přírodu (environmentalismus) je vlastně důsledkem našeho odpoutání od každodenní zkušenosti s ní. Ne nadarmo jsou dnes největšími bojovníky za ochranu přírody mladí lidé ve městech, kteří s reálnou přírodou vlastně ani moc nepřijdou do styku (maximálně jako turisté).... celý text
Thrawn89

Proč je příroda krásná? Proč je příroda krásná?

Průměrná kompilace, která opakuje víceméně známá klišé. Nezná středověký křesťanský pohled, zcela opomíjí islámský svět, nezná základní literaturu o parcích atd. V podstatě jakási skripta pro někoho, kdo neví o tomto tématu vůbec nic...... celý text
JLČ

Tuto knihu jen doporučuji, pokud Vás zajímá význam krajiny v historickém kontextu a především v umění. Vnímání krásy a estetična, kterak se počalo na přírodu pohlížet v dávných dobách, resp. v časech historicky doložitelných na základě vědeckého zkoumání samotného autora. Žádné spekulace, nýbrž fakta, což lze doporučit i při studium na VŠ a závěrečných pracích.... celý text
Mondie