Josef Schrötter

česká, 1949

Nová kniha

Toulky nejen železniční minulostí

Toulky nejen železniční minulostí - Josef Schrötter

Projížďka železniční historií s ilustracemi grafika Jiřího Boudy V roce 2015 zemřel přední český malíř a grafik Jiří Bouda. Velká část jeho bohatého životního ... detail knihy

Související novinky

Proradná kráska, Poslední sbohem a další knižní novinky (19. týden)

Proradná kráska, Poslední sbohem a další knižní novinky (19. týden)
V aktuálním týdnu od 6. do 12. května se můžete těšit na další četné přírůstky na knižních pultech. Do seznamu jsme vybrali tentokrát téměř 70 knih, které b... celý text

Populární knihy

/ všech 18 knih

Nové komentáře u knih Josef Schrötter

Toulky nejen železniční minulostí Toulky nejen železniční minulostí

Nádherná knížka se stovkami obrázků Jiřího Boudy je nejen pastvou pro oči, ale i studnicí zajímavých informací. Jako téměř denodenní železniční pasažér jsem si se zájmem početl nejen o historických lokomotivách, ale také o vývoji zabezpečovacích zařízení a vůbec o provozu na železnici. Na své si však přijdou také zájemci o tramvaje, trolejbusy a metro. Dávám všechny hvězdy.... celý text
Boby17


Putování po pražských nádražích Putování po pražských nádražích

Tahle kniha je trochu rozporuplná. Obálka a rychlé prolistování vám vnucuje možná až dětské čtení a takovou dětskou hravost. Ale text je pravým opakem a je spíše pro poloodborníky. Laici se asi budou ztrácet v popisech. Knihu jsem louskal delší čas a musel jsem si zvykat na obrázkový doprovod, ale myslím, že to stojí za to. A ne, není to pro děti.... celý text
Denny456


Putování po pražských nádražích Putování po pražských nádražích

Nerozumím tomu, proč má tady tato kniha tak málo procent. Než jsem zadal svých 90%, měla 20%. Proč? Kniha je naprosto nahuštěná informacemi, velmi přehledně seznamuje s postupným napojováním Prahy na Severní dráhu císaře Ferdinanda (1845), Českou západní dráhu (1862), Buštěhradskou dráhu (1863), Severní státní dráhu (1865), Dráhu císaře Františka Josefa (1872), Turnovsko-kralupsko-pražskou dráhu (1872), Pražsko-duchcovskou dráhu (1873), Českou obchodní dráhu (1882) a Místní dráhu Čerčany-Modřany-Dobříš (1897). Člověk má krásný vějíř podnětů k tomu se zamyslet nad tím, jak železnice byla v druhé polovině 19. století skutečně výnosným předmětem podnikání, šlo jako vždycky o strategická rozhodnutí, napojená na politickou konstelaci, která ale mnohonásobně přesahovala Prahu jako takovou, neboť "Velká Praha" ještě neexistovala. Kniha naprosto poctivě prochází všechna pražská nádraží a zastávky (včetně těch již zrušených), u každé(ho) je vypsáno, jak se proměňoval její(ho) název a kdy, v jakém je nyní stavu, jaký má nyní účel. Vše je doplněno mapkami, ze kterých vyplývá, jak složitý organismus pak na začátku 20. století začala pražská dráha být. A vedle těchto historických souvislostí se nejen železničních zajímavostí dychtivý Pražan dozví ve zvláštních kapitolách o elektrifikaci, zabezpečení, uniformách, proměňujícím se logu drah, jízdenkách, a o vlacích legendárních vlacích Vindobona, Hungaria, Orient expres a Slovenská strela. Půvabná je například kapitola o prvním příjezdu vlaku z Vídně, který však fakticky 1845 přijel z Olomouce (Vídeň-Olomouc-Praha), k čemuž se ve Španělském sále na Pražském hradě konal ples a ve Stavovském divadle slavnostní představení. Karel Havlíček Borovský si tehdy rýpnul: "Přikovali Prahu k Vídni železem a basta". (s. 30.) Takže kniha je dobrá nejen pro nadšence pro železnici, je to kniha o postupném nabývání významu Prahy a jejího propojování. Možná slabou stránkou knihy jsou kolorované ilustrace Bohuslava Fultnera, které jsou pěkné a účelné tam, kde představují již neexistující svět, ale není jediný důvod, proč mají ukazovat i věci, které se daly dnes vyfotografovat - jejich styl je totiž na hranici naivního realismu - snaží se být přesné, a postrádají uměleckou nadsázku, a díky tomu zůstaly stát na půli cesty a jsou spíš jen úsměvné. Ale budiž. Jinak celá kniha mne vedla k posteskem nad stavem, ve kterém se nyní nachází pražská železniční síť - její napojení do PID formálně sice funguje, ale pro dopravu po Praze samotné prostě nefunguje hladce a je to velká škoda.... celý text
Apo73



Železniční nehody: Řízení a zabezpečení Železniční nehody: Řízení a zabezpečení

Vypadá, jako by autoři chtěli rychle zpracovat téma nehod a jejich předcházení, ale od každého použili jen kousek. Seznam nehod v ČR není jistě kompletní, nevím podle jakého kritéria byly vybrány. Ale na nehodách v cizině je vidět, že čistě jen opisovali z wikipedie či jiných webových zdrojů. Sloh je tak kostrbatý, jako by ho překládal google překladač. Nedali si ani práci poupravit některé cizojazyčné pojmy, které jistě jako železniční odborníci znají. U některých „malých“ nehod je text rozebrán do nepotřebných detailů a naopak některé velké nehody, jsou rozebrány jen na pár řádcích. Zřejmě podle toho, jak obsáhlý byl o nich článek na wikipedii.... celý text
OlFi


Co nevíte o železnici Co nevíte o železnici

Super kniha o vlacích, železnici a všem okolo ní.
ZelenýAnton