Jaroslav Švelch
česká
Nová kniha
Hráč versus příšery: K čemu slouží monstra v počítačových hrách - Jaroslav Švelch
Už od počátků počítačových her v nich příšery hrály klíčovou roli. Fungují zde jako nebezpečí, kterému je třeba se vyhnout, jako bossové úrovní, které je třeba ... detail knihy
Související novinky
Hra na kočku a na myš, Druhá smrt a další knižní novinky (14. týden)
V prvním dubnovém týdnu se můžete těšit na další řadu nových knih, které se objeví na pultech knihkupectví.
Zde jsme pro vás vybrali seznam asi 50 titulů, kt... celý text
Populární knihy
Nové komentáře u autorových knih
Křičím: „To jsem já.“
„Velice zajímavá "brožurka", kterou lze slupnout za večer. Je dvojjazyčná, takže čtete jen polovinu textu :-) A kromě toho značnou část obsahu samozřejmě tvoří ukázky oněch fanzinů, o kterých to celé je. Takže to čtení pěkně odsýpá.
Je to bezva a je to zajímavé. Osobně jsem nejvíc ocenil povídání o komiksových, sci-fi a počítačových fanzinech, protože tyhle všechny znám osobně jako čtenář z počátku devadesátých let. Ale i u těch ostatních oborů (metal, hardcore/punk, feminismus) jsem se poučil a dozvěděl něco nového.
Snad jen ty fotografické ziny, ty mi přišly jako z jiného světa. Autorem této části jsou Nanoru a Turek, o kterých si už delší dobu myslím, že by se neměli projevovat psaným textem. Pokud jsou v jejich sděleních nějaké myšlenky, tak se dokonale rozplynuly a byly zadupány zřejmě záměrně nečitelným flow. Holt umělci :-)“... celý text
— deefha
Jak obehrát železnou oponu: Počítačové hry a participativní kultura v normalizačním Československu
„Sice jsem dítě devadesátek, ale o počítače jsem se zajímal už jako hodně malý špunt. Jak jsem se o knize dozvěděl, hned jsem věděl, že knihu si pořídím a přečtu, i když je to spíše studie, než nějaké běžné vzpomínkové čtení.
I to nezměnilo nic na faktu, že jak jsem se prvně začetl, byl jsem zcela nadšený. Obojího je tam dostatek a skvěle jsem se bavil. Kniha mě dokázala alespoň zprostředkovaně přenést do atmosféry doby 80. let a seznámila mi z celou řadou zajímavých postav počítačové scény, běžného života, tehdejších her, vývoje domácích počítačů, softwaru a různých amatérských periferií. Objasnila mi fungování tehdejších podniků, institucí, zájmových skupin a mnoho dalšího, co patřilo do té doby.
Smekám před obrovskou dávkou práce, kterou musel pan Švelch vykonat, aby desítky archivních materiálů, rozhovorů, dokumentů, softwaru, statistik atd. dal do jedné obsáhlé práce, která má hlavu i patu.
Doufám, že se třeba někdy ještě dočkáme pokračování v podobě let devadesátých a milénia. Obrovské změny na trhu, vývoj nových firem, studií, her, časopisů, počítačů a konzolí nebo celkově změna systému, chování spotřebitelů a zánik klubů nebo jejich přerod v nové firmy si vyloženě žádá o další bádání.“... celý text
— jardacze
Křičím: „To jsem já.“
„Marketing doprovázející tuto knihu vás trochu navede na scestí, že se jedná o přehlednou a objevnou publikaci jdoucí po historii tuzemských zinů. Pak může čtenář snadno dojít k lehkému zklamání - stejně jako já - protože tím tato kniha rozhodně není. Až na pár výjimek (stať o sci-fi fanzinech a částečně o comix zinech) se jedná spíš o jakési črty různých autorů, kde forma vítězí nad obsahem, a které se drží spíš na hladině a do neprobádaných hloubek tuzemského zinařství se moc nepouští. Na druhou stranu musím vyzdvihnout samotnou snahu, takovou knihu vydat, udělat ji bilingvní a dát si záležet na grafice i vzhledu. Kniha je vizuálně opravdu pěkná, tištěná na papíře masivní gramáže se zajímavou vazbou. Pokud tedy o zinech a jejich subkultuře nic nevíte, jednoznačně doporučuji jako poutavý úvod do tohoto úžasného světa, jestliže jste již potrefení kulturou "vystřihni a nalep", žádné překvapení vás nečeká, ale také nebudete nijak uraženi ani atakováni myšlenkou o vyhozených penězích.“... celý text
— Inozuka
Jaroslav Švelch - knihy
2024 | Hráč versus příšery: K čemu slouží monstra v počítačových hrách |
2023 | Jak obehrát železnou oponu: Počítačové hry a participativní kultura v normalizačním Československu |
2017 | Křičím: „To jsem já.“ |
Žánry autora
Literatura naučná Historie O literatuře PC literatura
Štítky z knih
počítače normalizace (1969-1989) příšery, monstra společnost počítačové hry
Švelch je 0x v oblíbených.
Osobní web autora