Chip Heath

americká, 1963

Populární knihy

Nové komentáře u autorových knih

Zmena: Ako jednoducho meniť veci, keď to nie je jednoduché Zmena: Ako jednoducho meniť veci, keď to nie je jednoduché

Je to spíš marketingová věc o tom, jak manipulovat lidi k něčemu, co by si sami nevybrali, ale vy si myslíte (aspoň doufám), že je to pro ně dobré. Když pominu etický aspekt celé téhle úvahy, tak se zarazím na populárním pojetí. U uvedených výzkumů a experimentů chybí citace, takže není možné si "fakta" nikde ověřit, přesto se autor snaží tvářit odborně. Z mého pohledu jde o povrchní povídačky, kterých je na trhu tuny. Jen záleží, jestli je to pro Vás první z té tuny (pak to může být zajímavé), nebo x... tá.... celý text
Kyri


Rozhodni se! Rozhodni se!

Rozhodni se skutečně nabízí jednoduchou cestu, jak zefektivnit vlastní rozhodnutí. Naneštěstí je tehle názorný návod zabalený do spousty typicky amerického balastu. Takže čekejte spoustu příběhů a opravdu hodně opakování. Knížka přes svou zajímavost vyloženě ztrácí tempo. Kdo vydrží až dokonce bude odměněn řadou rad na zlepšení osobního i profesního života. Možná po nějaké době dokáže najít odpověď na tradiční...Když já nevím, co chci!... celý text
angloumene


Proměna: Jak věci změnit, když je změna zdánlivě nemožná Proměna: Jak věci změnit, když je změna zdánlivě nemožná

Dávám 100%. Každý, kdo potřebuje nakopnout ke změně (ať už sebe nebo druhé), musí si knihu přečíst. Je plná výzkumů, typů a rad, takže je opravdu praktická.... celý text
clare01



Nápad za milión Nápad za milión

Výborná kniha, aj keď som čakal trochu niečo iné podľa názvu. Výstižnejšie by bolo skôr "Marketing za milión", ale aj tak je tam kopec pre mňa nových informácií. Každá rada je podložená konkrétnym prípadom. Výborné, odporúčam.... celý text
vanchovi


Proměna: Jak věci změnit, když je změna zdánlivě nemožná Proměna: Jak věci změnit, když je změna zdánlivě nemožná

Mě bohužel kniha neoslovila, protože pouze rozvádí docela jednoduchou myšlenku jezdce, slona a cesty. Použitý koncept racionálního rozhodování, emocionální motivace a samotného prostředí je velmi dobře pochopitelný. Dá se snadno uchopit a skutečně odpovídá lidské zkušenosti, což potvrzuje spousta výzkumů a reálných příkladů, které jsou v knize použity. Způsob podání je však takový, že kniha bude užitečná hlavně různým vedoucím pracovníkům, manažerům apod. Myslel jsem, že kniha půjde stejnou měrou použít i pro osobní proměnu, ale už jen v poměru příkladů jasně vede práce s týmem lidí. Většina uvedených příkladů se totiž věnuje hlavně změně na projektové úrovni, změně řízení nebo proměně určité společnosti či vedení týmu. Samozřejmě uvedená problematika se dá vztáhnout i k osobní proměně, ale zde se objevuje překážka, protože osobní změna má často nezřetelné cíle. Použité metody tak lze použít pokud již známe příčinu problému a nebo víme co konkrétně chceme změnit. Pokud se jen chceme změnit "k lepšímu" a nebo vlastně ani nemáme přesnou představu čeho se proměna má týkat, tak stěžejní myšlenku nemůžeme zcela využít, protože v knize se vyloženě uvádí nutnost odstranění nejistoty. Pokud pracujete s týmem lidí a chcete vědět jak nenásilnou formou dosahovat lepší spolupráce, snažší zavádění podnikových změn apod. rozhodně doporučuju. Pro osobní proměnu je to již značně individuální podle povahy chtěné změny. I tak je však možné, že vás kniha posune dál. 75%... celý text
Eldar80