Knihovna v noci recenze

Knihovna v noci https://www.databazeknih.cz/img/books/28_/28861/bmid_knihovna-v-noci-ZM1-28861.jpg 4 86 25

Alberto Manguel nás s neodolatelným nadšením provede po knihovnách všeho druhu, počínaje poličkami knih svého dětství až po „kompletní" internetové knihovny, od starého Egypta a Řecka po Arábii, od Číny a Říma po Google. Zamýšlí se nad zničenou Alexandrijskou knihovnou stejně jako nad osobní knihovnou Charlese Dickense, Jorge Luise Borgese a dalších. Vypráví příběhy lidí, kteří bojovali proti tyranii, aby zachovali svobodu myšlení, jako třeba polský knihovník, který tajně zachránil knihy před nacisty ničícími židovské knihovny, nebo afghánský knihkupec, který měl obchod otevřený i v době nepokojů. Zmiňuje se i o ústně tradovaných „knihovnách paměti" ve vězeních, knihovnách zakázaných knih, o fiktivní knihovně hraběte Draculy, o knihovně nikdy nenapsaných knih... Knihu doplňuje množství fotografií a ilustrací. Knihovna v noci je fascinující výpravou do Manguelovy mysli, paměti a rozsáhlých vědomostí o knihách a civilizaci. Tato kniha je pozváním do světa, kde knihy jsou jak požitkem, tak i nezbytností, osudem i potěšením, sladkým pocitem, když celý svět zmizí a zůstanou jen slova na popsané stránce. Susan Larson / New Orleans Times - Picayune. Alberto Manguel, argentinský autor a bibliofil, vzdává hold knihám jako svým bratrům a celoživotním společníkům. Julia Keller, Chicago Tribune Manguelovu knihu jistě ocení každý, kdo rád čte. Může se navíc stát inspirací pro kohokoliv, kdo kdy snil o tom, že si vybuduje svou vlastní knihovnu. Michael Dirda, Washington Post Book World... celý text

Literatura naučná O literatuře
Vydáno: , Host

The Library at Night , 2006