Eneo přečtené 424
Prachožrouti
2013,
Paolo Bacigalupi
Zábava na pár odpolední vhodná pro ty, kteří mají rádi uvěřitelnější postapo příběhy. Moc se mi líbila atmosféra, ale po přečtení asi 1/3 knížky se začíná příběh tak nějak zvláštně unyle linout, ztrácí svižný vývoj, postavy se ze svých vybroušených charakterů ztrácí kamsi do průměrna.... celý text
Soběstačný
2020,
Zuzana Dostálová
Uf. Zcela jednoduchým jazykem přežvýkaný příběh o dospívání doplněný životními strastmi, které některé potká každý z nás a možná proto je tak snadné k příběhu přilnout. Sladký koláč, který vás místy překvapí hořkými připečenými okraji, kterých je však v knize až neuvěřitelně požehnaně. Líbilo se mi, jak se autorce podařilo sympaticky vykreslit postavy - poměrně jednoduchý charakter založený na tragické události a opakování jedné věty u každé z nich, pomocí níž máte pocit, že už ji znáte nějakou řádku let.... celý text
A každé ráno je cesta domů delší a delší
2018,
Fredrik Backman
Neskutečně jímavý příběh o něčem, co většina z nás vnímá pouze povrchově, dokud se nás to přímo netýká. Děkuji za vcítěný projev lidskosti.
Pražské jaro
2018,
Simon Mawer
Očekávání nad knihou předčilo můj reálný dojem po přečtení. Po Pádu jsem čekala větší jízdu. Ano, můžete po mně hodit kamenem za výraz vzhledem k tématice, myslela jsem však čtivost, která pro mě byla bohužel horší, místy jsem se moc příběhem prokousávala, některé pasáže se mi zdály v knize zoufale zbytečné a některé linky naopak nedokončené. Chápu závažnost tématu a jsem moc ráda, že něco takového je na našem knižním trhu dostupné.... celý text
Muž jménem Ove
2014,
Fredrik Backman
Ove. Člověk, kterého prvních pár kapitol prostě nemůžete vystát a přemlouváte se k otočení další stránky. No jo, jenže to by nemohl napsat Fredrik Backman. Po přečtení Medvědína mi bylo celkem jasné, že vzdávat to na začátku kvůli nesympatiím k hlavnímu hrdinovi by byl přešlap. Tak jsem to s tím protivným morousem zkoušela dál, než jsem si ho nakonec zamilovala a dočítala se slzami dojetí. Zase jednou tleskám nad stylem vyprávění, u něhož nikdy netušíte, jestli se budete v příštích řádcích smát, či smutně zamýšlet nad příběhem, ale většinou ve vás svede vyvolat autor obě nálady naráz.... celý text