Život, s.r.o.

Život, s.r.o. https://www.databazeknih.cz/img/books/20_/208485/bmid_zivot-s-r-o-j66-208485.jpeg 4 18 2

Podtitul: Jak si korporace podmanily svět a jak si ho vzít nazpátek. Ve své knize autor zkoumá, jak se z korporací, původně abstraktní právní entity, stala skutečnost, která dominuje současnému životu. Korporativismus a jeho ideologie prostoupily všechny aspekty občanského života, obchodu i kultury. Život s. r. o. ukazuje, jak se stalo, že se na své domovy díváme spíš jako na investice než na místa k žití, jak se nám měřítkem životního úspěchu stala výše penze, jak se z internetu stal jen další prostor k obchodování. Jak jsme byli odtrženi od světa, v němž žijeme, od sebe navzájem, jak jsme přišli o bezprostřední vztah k hodnotám, které vytváříme. Co je však nejdůležitější, Rushkoff ukazuje, že nemusí jít o trvalý stav, že tyto vztahy je možné obnovit a vybudovat skutečnou, doopravdy lidskou společnost.... celý text

Žánr:
Literatura naučná , Ekonomie a obchod

Vydáno: , Argo , Dokořán
Originální název:

Life Inc. How Corporatism Conquered the World, and How We Can Take It Back , 2011


více info...

Přidat komentář
weny
weny
22.02.2018 1 z 5

Při čtení jsem si chvílemi připadal, že čtu brožuru o "chemtrails" nebo knihu od zástupců The Flat Earth Society. Jinými slovy kniha popisuje konspirační teorii vybájenou Douglasem Rushkoffem.

Jistě, že některé problémy, popisované v knize, společnost měla a má. Bohužel autor zcela ignoroval fakta a realitu si ohýbá, aby mu zapadlo vše do sebe.

Knihu jsem nakonec nedočetl, protože po posáži (+- v polovině knihy), kde autor zmiňuje, že výrobci mobilních telefonů záměrně dodají na trh velká a pomalá zařízení, aby následně mohli dodat menší a rychlejší, jsem knihu odložil a už se k ní více nevrátím. Podle autora jste svůj iPhone 8 už mohli mít v roce 2007, protože zlý Apple ho měl v trezoru a čekal, až si koupite 7 předcházejících verzí. Douglasem Rushkoffem očividně zcela nechápe význam slov vývoj a inovace.

Radeji si přečtěte knihu "Úvahy a projevy - Tomáš Baťa". To je mnohem hodnotnější vhled do vzniku korporací.

bzucino
bzucino
24.10.2015 4 z 5

Kniha je více velká esej nebo úvaha, než čistá faktografie. Autor ukazuje vznik moderního bydlení, kdy se považuje za normální aby měl každý vlastní bydlení. Ukazuje, že korporacím vyhovují zákazníci toužící nebo mající vlastní bydlení. Vysvětluje, jak se stávají předměstí bydlením pro střední třídu. Snahu, jak z proletárů udělat spotřebitele jako další třídu. Spotřeba je pak chápána jako obecné blaho. Spotřebitelé už nepožadují informace, ale aktuality (aktualita je nedůležitá zpráva, např. že Karel Gott ma další milenku nebo že tygr nemůže vytáhnout hlavu z plastové bandasky).

Další část knihy popisuje, jak mohou současní spotřebitelé vypadnou z bludného kruhu spotřeby. Základem me vytvoření lokální komunity a vytváření lokálních vazeb v biznisu. Budu si kupovat zeleninu od místního farmáře a ne od globální společnosti. A např. na praxi farmářských trhů vidíme, že se to některým částečně dělí.