Alibaba.com

Alibaba.com https://www.databazeknih.cz/img/books/28_/285399/bmid_alibaba-com-cBT-285399.jpg 3 17 5

V září 2014 uspořádala jedna čínská společnost, o níž většina lidí ze Západu nikdy neslyšela, první veřejnou nabídku akcií (IPO) s nejvyšší hodnotou v dějinách – byla vyšší, než měl Google, Facebook a Twitter dohromady. Alibaba, dnes největší internetový obchod na světě, déle než deset let unikal západní pozornosti, a přitom vybudoval rozsáhlejší zákaznickou základnu, než má světový gigant Amazon, a realizoval valnou část internetových transakcí v Číně. Příběh Jacka Maa, neznámého čínského učitele angličtiny, který dvakrát neuspěl při přijímacích zkouškách na vysokou školu, nerozuměl počítačům, přesto založil Alibabu a dotáhl ho od start-upu zápasícího o existenci na dominantního hráče světového internetového obchodování. Alibaba překonal internetovou krizi, nepodlehl konkurenci firem eBay ani Google, vyjednával s nevypočitatelnou čínskou vládou, ustál scestné rady zahraničních expertů – a vytvořil největší on-line tržiště světa. Pozoruhodný příběh Alibaby poutavě vypráví bývalý viceprezident společnosti Alibaba Porter Erisman, který osm let stál po boku Jacka Maa.... celý text

Přidat komentář

flyingandie
01.01.2022

Musím souhlasit s komentáři níže. Více než příběh Alibabi a Jacka Maa je to příběh samotného autora a jeho pracovního působení v této firmě. Nedočteno, nedoporučuji.

Jakubac
27.12.2019 4 z 5

Určitě zajímavý příběh internetového gigantu, který nepochází ze Silicon Valey.


valda
13.07.2019 1 z 5

Alibaba Group je jedna z největších světových společností zabývajících se prodejem na internetu. Možná je vůbec největší, protože na rozdíl od Amazonu a eBay se jí podařilo ovládnout čínský trh a jak známo, většina věcí se dnes vyrábí právě tam. Alibabě se podařilo čínských trh, který je velice odlišný od ostatního světa, uživatelsky přívětivě zpřístupnit celému světu. Číňan tedy může svůj výrobek prodávat přímo třeba někomu v České republice, bez toho, aby musel platit velkou částku peněz nějakému zprostředkovateli. Tohle mu umožní u nás už velice populární B2C server AliExpress.com.
Autor Porter Erisman dlouhodobě pracoval pro zakladatele Alibaby Jacka Ma, a rozhodl se o tom napsat knihu. Téma určitě mohlo být zajímavé, např. souboj AliExpress vs eBay o ovládnutí čínského internetového obchodování. Ale kniha je bohužel napsaná dost nezáživně a jak napsal Desper, šlo by jí shrnout na 20 stránek. Obecně mám tenhle problém nastavované kaše u hodně amerických autorů literatury faktu. Navíc je celá kniha spíš taková reklama na Alibabu a z mnoha řádků je prostě cítit, že je autor psal s obavou, aby náhodou někoho v Alibabě nepopudil.

Desper
09.05.2017 2 z 5

Popsání vzniku Alibaba.com. Inspiraci, kterou jsem očekával jsem rozhodně v knize nenašel. Kniha je nezáživná. Po přečtení máte pocit, že učitel Jack Ma je vlastně borec, ale žádné know-how tam nenajdete.
Kniha by se dala shrnout na 20 stran a o nic by čtenář nepřišel.

bakjo95
21.05.2016 2 z 5

Čekal jsem víc. Nejenže se to četlo hrozně špatně, ale ještě k tomu autor přesně vysvětlit co je to Alibaba.com až na konci knihy... 50% jen díky těm moudrým slovům toho do nebe vynášeného Jacka Ma.

Štítky knihy

osobnosti počítače

Autorovy knížky

2016  68%Alibaba.com

Kniha Alibaba.com je v

Přečtených21x
Čtenářské výzvě1x
Knihotéce7x
Chystám se číst13x
Chci si koupit4x